Existența acestui număr este foarte utilă inclusiv pentru copiii din Ucraina: peste 60 de apeluri în limba ucraineană au vizat diferite situații în legătură cu refugiații minori
Principalele probleme semnalate de copiii și adulții care au apelat numărul 119 în perioada 5 ianuarie – 16 aprilie vizează abuzul fizic și emoțional, abuzul sexual, neglijarea și cerșetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informații în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocație etc.
La nivelul fiecărui județ, în DGASPC există un birou de operatori call-center, care funcționează în regim de permanență. Peste 100 de specialiști (psihologi, asistenți sociali) fac parte din echipele mobile de intervenție, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare și înregistrare.
Este un sistem dinamic, transparent și unitar la nivel național prin care putem să ajungem la copiii aflați în situații grave și el este rezultatul unui amplu proces de colaborare și de reglementare derulat în anul 2021, așa cum a precizat coordonatorul programului, Maria Madalina Turza, Consilier de Stat – Cancelaria Prim-ministrului.